دهیاری یای شهری

استان آذربایجان شرقی - مراغه - بخش مرکزی

دهیاری یای شهری

استان آذربایجان شرقی - مراغه - بخش مرکزی

با توجه به پیشرفت روز افزون ارتباطات ، بر آن شدیم تا وبلاگی جهت معرفی روستای یای شهری از توابع بخش مرکزی مراغه از لحاظ آداب و رسوم ،گردشگری و درج اخبار اطلاعیه ها ، و بخشنامه های دهیاری و همچنین در مسیر توسعه پایدار روستا با توجه به نو پا بودن دهیاریها در کشور بستر مناسبی برای استفاده دهیاران عزیز و مردم و عموم علاقمندان فراهم سازیم . منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان هستیم .
سامانه پیام کوتاه دهیاری : 30006859000079

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پیش نویس قانون جامع دهیاری ها تقدیم وزیر کشور شد

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ق.ظ
معاون امور دهیاری ها : پیش نویس قانون جامع دهیاری ها تقدیم وزیر کشور شد

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و  دهیاری‌های کشور گفت: پیش‌نویس قانون جامع دهیاری‌ها تهیه شده و برای وزیر کشور ارسال شده است و پس از تأیید وزیر به هیأت دولت ارسال می‌شود

محسن کوشش‌تبار در گفت‌وگو  با خبرگزاری فارس، درباره روز  روستاها اظهار داشت: در 2 روزی که به نام روستا معرفی شده است رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در جمع روستاییان حضور پیدا کردند و تمام ارکان سیاست‌گذاری و اجرایی کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در روستاها به اجماع رسیده‌اند.

وی ادامه داد: امید است در برنامه ششم کشور نیز روستاها که 22 میلیون نفر هستند و 85 درصد از آنها تحت مدیریت دهیاری قرار دارند توجه ویژه‌ای شود.

کوشش‌تبار با اشاره به اینکه مدیر ارشد روستا دهیار است گفت: باید نقش دهیاران در روستاها تقویت شود و دولت نیز تضمین کننده برنامه‌های کلان در روستاها باشد.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: در کشور 30 هزار و 406 روستا داریم که دهیار دارد.

وی درباره کاهش جمعیت روستایی اظهار داشت: در اصل جمعیت روستاها کم نشده است بلکه تعداد شهرها زیاد شده است. شهرداری‌ها از 750 در سال 1380 به 1270 شهرداری رسیده است و این نشان از این می‌دهد که روستاها تمایل پیدا کرده‌اند به شهر تبدیل شوند چرا که در اذعان عمومی این طور جا افتاده است که به شهرها اهمیت بیشتری داده می‌شود و ما باید فضا را به سمتی ببریم که به روستاها نیز توجه بیشتری شود و زیرساخت‌های لازم روستایی نیز تأمین شود.

کوشش‌تبار خاطرنشان کرد: 30 هزار دهیاری که در کشور فعالیت می‌کنند آخرین حلقه مدیریتی بین دولت و مردم هستند و امید است در بودجه سال 94 سهم روستاها به خوبی دیده شود.

وی گفت: در حال حاضر 331 پایگاه آتش‌نشانی در روستاها داریم که 250 خودروی آتش‌نشانی برای 250 پایگاه دیگر در روستاها خریداری شده است و با این 471 پایگاه آتش‌نشانی روستایی سه چهارم کل خدمات ایمنی در مدیریت روستایی مستقر شده است و 5 هزار روستا در کشور تحت پوشش خدمات ایمنی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 7500 روستا تحت مدیریت پسماند قرار دارند و پسماندهای آنها به صورت مکانیزه حمل‌ونقل می‌شود و 2 هزار ماشین حمل زباله نیز برای روستاها خریداری شده است.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: 4500 بوستان و پارک بوستانی نیز در روستاهای کشور ساخته شده و با اعتبارات خوبی که به دهیاری‌ها تزریق شده امیدواریم عمران روستایی در اولویت قرار بگیرد.

وی به قانون جامع دهیاری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس قانون جامع دهیاری‌ها تهیه شده و برای وزیر کشور ارسال شده است و پس از تأیید وزیر به هیأت دولت ارسال می‌شود در این پیش‌نویس تمامی مدیران ارشد روستایی در 31 استان ذینفع بودند
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶
رضا نایبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی